ads

ا

پشتیبانی

ورود سارق ممنوع

ورود سارق ممنوع
 
ورود سارق ممنوع

در تازه ترین فیلم گلشیفته فراهانی او در کنار کورکماز ارسلان، نقش یک معلم کرد را در My Sweet Pepperland ایفا می کند.




همزمان با برگزاری شصت و ششمین دوره فستیوال فیلم کن در فرانسه، فیلم “سرزمین تلخ و شیرینم” به کارگردانی کارگردان کُرد “هنر سلیم” در بخش نوعی نگاه به نمایش در خواهد آمد.

هنر سلیم در خصوص شرکت فیلم وی در جشنواره کن در گفتگو با رسانه اظهار داشته “در خصوص برنده شدن فیلمم امیدوارم، این دومین بار است که در فستیوال کن حضور پیدا می کنم، پیشتر نیز با فیلم “کیلومتر صفر” در فستیوال کن حضور یافته بودم”.

در این فیلم بازیگران صاحب نامی چون “گلشیفته فراهانی” و “کورکماز آسلان” نقش بازی کرده اند. گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش دخر کُردی را به نام “گوڤەند” را بازی می کند.

داستان این فیلم ۱۰۰ دقیقه ای سرگذشت یک مبارز کُرد را پس از سقوط صدام حسین روایت می کند که پس از بازگشت از مبارزات کوهستان به یکی از روستاهای دور افتاده در مرز ایران و ترکیه روی می آورد و با دختر معلمی به نام “گوڤەند” آشنا می شود که برادرانش با شغل معلمی وی مخالفند.

هنر در خصوص داستان فیلمش می گوید “در این فیلم بیگانگی صحبت از دو عصر را به میان آورده ام، عصر کوهستان و مبارزه و عصر شهرنشینی و آزادی”.

این فیلم پاییز سال گذشته در منطقه خلیفان از توابع استان “اربیل” در اقلیم کُردستان فیلم برداری شده است.

شصت و ششمین دوره فستیوال فیلم کن طی روزهای ۱۵ تا ۲۶ می در شهر کن در جنوب فرانسه برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که “هنر سلیم” اصالتا اهل شهر “ئاکرێ” در اقلیم کردستان بوده که در سن ۱۷ سالگی رهسپار ایتالیا می شود و پس از اتمام تحصیلات در فرانسه مسکن می گزیند. وی دارای اثرهای متعددی در زمینه کارگردانی، فیلم نامه نویسی، آهنگ سازی و بازیگری می باشد. مشهورترین فیلم های وی عبارتند از “اگر بمیری، می کشمت” با بازی گلشیفت فراهانی، “ودکا لیمو”، “کیلومتر صفر” برگزیده فستیوال کن و “دول” می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 21 شهريور 1393برچسب:عکس های گلشیفته فراهانی در فیلم جدید, توسط mehrdad